Thursday, November 1, 2012

Rob Ryan






I have been admiring the papercuts of Rob Ryan for so long, and finally I am the happy owner of one of his books. "The Gift" is a Barefoot Books publication from 2010 with a poetic story by Carol Ann Duffy about the cycle of life, beautifully illustrated with papercuts by Rob Ryan. The story is simple enough for Frida Viola to understand and makes a good opportunity to talk about life and death even with little children.

I am considering the 2013 calendar by Rob Ryan.

Creatures of Comfort - do see this little fine-fine-fine video.
Tiny Texas Houses - makes my childhood dreams about the little house on the prairie come alive.

And do not forget the finurlig giveaway # 2 - to enter just leave a comment, the winner will be found tomorrow.

3 comments:

  1. Åh ja, det lille hus på prærien....som barn dagdrømte jeg om at være født i en anden tid og meget gerne til et liv på prærien. Da jeg var 12 syede jeg en kyse som Lauras, til mig selv, som jeg havde med i skole. Den var foret og det hele, men skyggen blev for slap og faldt lidt sammen. Måske ikke så mærkeligt hvis der fulgte noget pre-teen mobning og nogle drillerier med. Jeg tænker nu stadig lidt på hvordan "kaliko" mon føles!? Jeg er aldrig blevet helt klar over hvad det er.
    Mange tak for den fine historie om den 25-årige kamel- og familiefar i Indien, som du henviste til for nogle dage siden. Hvor er den morsom, og sådan en god lille fortælling, der virkelig sætter et sundt perspektiv på tilværelsen ;-)
    Kh. Maja

    ReplyDelete

Please drop me a line - it makes me so happy to hear from you!

Send en lille hilsen - hvis du ikke har en blog selv, kan du vælge "Name/URL" i "Choose an identity" skrive en hilsen og klikke send -– jeg bliver så glad for at høre fra Jer!